مشاوره اعتیاد به پورن

امروزه اعتیاد به فیلم‌های پورن با دسترسی راحت‌تر به سایت‌های پورنوگرافی افزایش یافته است. تحقیقات نشان داده است که حدود ۶ درصد از افرادی که به تماشای پورن می‌نشینند، دچار اعتیاد می‌شوند. همه افراد در هر سنی در معرض این خطر هستند. اعتیاد به پورن در افراد متاهل، تهدیدی برای بنیان خانواده به شمار می رود. متاسفانه این روز ها با دسترسی راحت به انواع فیلتر شکن‌ها سن اعتیاد به فیلم های پورن تا زمان نوجوانی و کودکی کاهش پیدا کرده است. این نوع اعتیاد مانند مواد مخدر آسیب‌های جدی جسمی و روحی را به همراه خودش دارد. کمک از مشاوره اعتیاد به پورن برای ترک و درمان این نوع اعتیاد بسیار ضروری است.

تماشای مداوم فیلم‌های پورنوگرافی عوارض زیادی را به دنبال دارد.

دلایل اعتیاد به فیلم های پورن

امروزه متاسفانه افراد زیادی بدون آگاهی از عواقب دیدن فیلم های پورن، به تماشای آن می‌نشینند. این امر می‌تواند به مرور زمان باعث اعتیاد در فرد شود. البته در حقیقت تمامی افرادی که پورن می بینند، معتاد آن نمی شوند. عوامل متعددی باعث تکرار این رفتار در فرد می شود:

ویژگی های شخصیتی فرد

عزت نفس پایین و دوست نداشتن ظاهر خود سبب می‌شود فرد با دیدن فیلم و تصور خودش به جای پورن استار ها احساس نامطلوبش را جبران می‌کند. برقراری ارتباط با جنس مخالف برای این افراد به شدت سخت است.

خصوصیات اعتیاد آور فیلم های پورن

صنعت پورنوگرافی به شدت اعتیاد آور است و آن‌ها از همین طریق درآمدزایی می‌کنند. با فیلم‌های پورن می‌توان روابط جنسی با اشخاص متنوع، در مکان های متفاوت با رفتار های سکسی تحریک کننده را در مدت زمان کوتاه و به راحتی تجربه کرد. این ویژگی های به ظاهر جذاب، فرد را از دنیای واقعی دور می کند و زمانی که تصوراتش در دنیای حقیقی برآورده نمی شود دچار مشکلات جنسی می شود. فیلم‌های پورن با کارگردانی و تکنیک‌های مختلف، گریم‌های جذاب، بازیگران آموزش دیده ذهن فرد را گول می‌زند و از واقعیت دور می‌کند. سالانه هزینه‌های هنگفتی برای صنعت پورن می شود.

فرار از استرس و فشار روانی

دیدن فیلم‌های پورن و تخیلات فانتزی برای فرد لذت بخش است و او را از هر گونه استرس و تنشی دور می‌کند. به مرور زمان این موضوع به یک عادت تبدیل می‌شود و فرد برای فرار از ناراحتی و اضطراب به فیلم‌های پورن پناه ببرد.

برخی از افراد به تماشای فیلم های مستهجن اعتیاد پیدا می کنند.

علائم و نشانه های اعتیاد جنسی

  • تمایل شدید برای دیدن فیلم مستهجن
  • عدم تمرکز و کند شدن عملکر ذهنی به مرور زمان
  • اعتیاد به خود ارضایی
  • تحلیل رفتن قوای جسمی و جنسی
  • حالت‌های عصبی و پرخاشگرانه به دلیل سرکوب میل جنسی یا سرخوردگی
  • نداشتن کنترل بر روی این رفتار با وجود حس عذاب وجدان
  • با وجود تمامی آسیب‌هایی که به او زده باز هم به آن ادامه می دهد.

مراحل وابستگی به فیلم های پورن

مرحله اول

عموما اولین تماشای فیلم‌های پورنوگرافی در سنین نوجوانی اتفاق می‌افتد. به علت ترشح بیشتر دوپامین در این سن، بستر و آمادگی بیشتری برای اعتیاد وجود دارد. مخصوصا در این روزها، نوجوانان و حتی کودکان ما با داشتن فیلتر شکن‌های رایگان به راحتی جذب سایت‌های پرونوگرافی می‌شوند. کنجکاوی آن‌ها در این سنین امری طبیعی است اما نداشتن آگاهی و آموزش صحیح، عواقب خطرناکی مانند اعتیاد را به دنبال دارد. کمک گرفتن از مشاوره جنسی برای والدین در نحوه صحیح آموزش جنسی می تواند بهترین انتخاب باشد.

مرحله دوم

در مرحله دوم فرد دچار نوعی وسواس اجباری می‌شود به طوری که کنترلی بر روی میل خود ندارد. این مرحله با احساس اجبار به تماشای فیلم پورن می تواند شروع اعتیاد باشد.

مرحله سوم

فرد دیگر با یک فیلم کوتاه تحریک نمی‌شود. او به مرور زمان باید فیلم‌های متنوع و طولانی‌تری را ببیند تا تحریک شود. این مرحله مانند مصرف بیشتر دوز مواد مخدر می‌ماند.

مرحله چهارم

در این مرحله فرد دیگر از تماشای فیلم لذت نمی‌برد و با هیچ محرکی، تحریک نمی‌شود. اما نمی‌تواند دیدن آن را ترک کند.

مرحله پنجم

این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که شخص در رابطه جنسی لذتی نمی‌برد و سعی دارد رفتارهای تحریک آمیز فیلم‌های پورن را در واقعیت اجرا کند. نکته‌ای که در این قسمت باید به آن توجه کنیم این است که تحریک های پورنوگرافی از رابطه جنسی بیشتر بوده و باعث می‌شود به فرد احساس ناتوانی دست بدهد. در همین زمان است که به فکر ترک اعتیاد به پورن و درمان آن می‌افتد. روانشناسی ترک اعتیاد به پورن در این مرحله به شخص کمک بزرگی می‌کند.

اعتیاد به دیدن فیلم های پورن عواقب متعددی را به همراه خواهد داشت.

درمان اعتیاد به فیلم های پورنوگرافی

راه‌های متفاوتی برای درمان و ترک اعتیاد به فیلم پورن وجود دارد. تاثیرگذاری هر کدام از این روش‌های درمان در هر شخصی متفاوت است که می‌توان به صورت مجزا یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کرد:

  • درمان شناختی که توسط روانشناس متخصص انجام می شود. مشاوره راه های ترک اعتیاد به پورن می تواند بزرگ ترین کمک به ما در این زمینه باشد
  • درمان دارویی که توسط روانپزشک انجام می شود
  • گروه های خود یاری که شامل مجموعه ای از افرادی هستند که خودشان قبلا به این اعتیاد دچار بودند و به افرادی که تازه مبتلا شدن در روند درمان کمک می کنند

کمک از مشاوره درمان اعتیاد به پورنوگرافی نه تنها به شما در ترک اعتیادتان کمک می کند، بلکه این انگیزه را در شما ایجاد می کند که دیگر سمت اعتیاد باز نگردید.

افرادی که در دوران مجردی به تماشای زیاد فیلم های پورن می‌پردازند، در دوران متاهلی با بی میلی جنسی روبرو خواهند شد.

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد پورنوگرافی

خیلی از افراد که به این نوع اعتیاد دچار هستند، از صحبت حضوری با روانشناس در این زمینه خجالت می‌کشند. مشاوره تلفنی به این افراد کمک می‌کند تا با احساس راحت‌تری تمام مشکلاتشان را با درمانگر خود در میان بگذارند. برای تعیین وقت می‌توانید با شماره ۰۲۱۳۳۲۵۴۰۲۱ تماس بگیرید.

مشاوره اعتیاد به پورن به صورت تلفنی هم انجام می گیرد.

سخن آخر

اعتیاد به پورنوگرافی، یک اعتیاد جنسی اینترنتی محسوب می‌شود که می تواند زمینه ساز اعتیاد های دیگر مانند روابط جنسی تلفنی، ویدئویی و انلاین (به صورت چت) باشد. پس باید آن را جدی بگیریم. مشاوره اعتیاد به پورن به عنوان یکی از زیرشاخه‌های مشاوره جنسی به ما کمک می‌کند تا از عواقب آسیب زننده اعتیاد به خودارضایی و دیدن فیلم های پورنوگرافی نجات یابیم.