مشاوره آنلاین خدمات روانشناسی

مشاوره آنلاین

زمانی که متخصص، خدمات روانشناسی را از طریق برنامه‌های ارتباطی به مراجع ارائه می‌کند، مشاوره آنلاین صورت می‌گیرد. پیش از این جلسات روان درمانی عموماً به صورت حضوری برگزار می‌شد و کم کم مشاوره تلفنی مورد توجه قرار گرفت اما با رشد تکنولوژی و مخصوصاً شرایط کرونا مشاوره آنلاین از محبوبیت زیادی برخوردار شد. روزانه مراجعین بسیاری تمایل دارند از طریق مشاوره با گوگل میت، مشاوره با واتساپ، مشاوره با تلگرام و مشاوره از طریق اسکایپ از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند.

مرکز مشاوره شکرانه در شرق تهران سعی دارد با ارائه مشاوره آنلاین شرایط راحتی را برای برگزاری جلسات روان درمانی برای مراجعین فراهم کند. این جلسات به کیفیت جلسات حضوری برگزار می‌شود. در ادامه بیشتر به مزایای مشاوره آنلاین می‌پردازیم. برای گرفتن وقت مشاوره می‌توانید با شماره 09368461034 تماس بگیرید.

مزایای مشاوره آنلاین

  • یکی از مهمترین مزایای مشاوره آنلاین دسترسی راحت بدون مراجعه حضوری می‌باشد.
  • این نوع مشاوره برای افرادی که مسیر دوری به مرکز مشاوره دارند و یا در شهر دیگری سکونت دارند کاربردی می‌باشد.
  • مناسب برای افرادی که شاغل هستند و تایم مشاوره حضوری را نمی‌توانند در برنامه‌هایشان جای بدهند.
  • افرادی که به هر دلیلی دوست ندارند اعضای خانواده متوجه صحبت آن‌ها با مشاور شود.
  • افرادی که به دلیل مشکلات جسمانی توانایی شرکت در جلسات حضوری را ندارند.
  • افرادی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند می‌توانند به راحتی از مشاوره آنلاین کمک بگیرند. مشاوره روانشناسی مبحثی است که فرهنگ در آن بسیار اهمیت دارد و عموماً بهتر است ایرانیان ساکن خارج از یک روانشناس ایرانی کمک بگیرند.

چرا باید از مشاوره اینترنتی کمک بگیریم؟

دسترسی سریع‌تر در زمان مناسب

گاهی پیش می‌آید اتفاقی غیر قابل پیش بینی برای فردی رخ می‌دهد که نیاز دارد خیلی سریع با مشاوری صحبت کند. قطعاً برای مشاوره حضوری تایم بیشتری جهت هماهنگی نیاز است اما در مشاوره آنلاین افراد می‌توانند این مدت زمان را کوتاه‌تر کنند و سریع‌تر با مشاور ارتباط برقرار کنند.

درمان نتیجه بخش

همانطور که گفته شد کیفیت مشاوره اینترنتی با مشاوره حضوری تفاوت چندانی ندارد و روانشناس سعی می‌کند به صورت کاملاً استاندارد تمامی مراحل مشاوره حضوری را در مشاوره آنلاین به کار گیرد تا درمانی نتیجه بخش برای مراجع رقم بخورد.

محرمانه بودن

رازداری اولین اصل در حوزه روانشناسی می‌باشد و تمامی مشاورین باید به صورت کامل از این اصل پیروی کنند فرقی نمی‌کند چه در مشاوره حضوری باشد چه در مشاوره آنلاین اما برخی از افراد هستند که دوست ندارند شناخته شوند و روی این موضوع بسیار حساس هستند به همین دلیل مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی برایشان مناسب می‌باشد.

سخن آخر

مشاوره آنلاین یکی از روش‌های ارائه خدمات تخصصی روانشناسی می‌باشد که مشاورین و مراجعین می‌توانند از آن استفاده کنند و از خدماتش بهره‌مند شود.